Po roce opět píšu zkouškový článek.
Čtvrté zkouškové jsem vynechala vlastně tak trochu schválně. Hlavně proto, že nám polovinu předmětů uznali za nějakou práci, kterou jsme dělali místo výuky, protože koronavirus. Ústní zkoušku jsem neměla ani jednu, prostě letní semestr v prváku a letní semestr ve druháku - nebe a dudy.
Teď, navzdory distanční výuce, jsme už nějaké zkoušky dělali, a dokonce i ústně před Teamsy. Byla to pro nás novinka, protože jsme vlastně v podstatě neměli žádnou online výuku, pouze jsme zpracovávali různá témata podle zadání vyučujících. Žádné online přednášky, jen aktivní práce a občas nějaká prezentace nebo část oskenovaných skript (případně pouze čísla stránek a poraď si sám, i když jde o skripta nebo nejlépe učebnice, co se už deset let neprodávají).
Popravdě nemám absolutně žádný přehled o tom, co jsme vůbec měli za předměty. Pamatuji si největší strašáky, zbytečnosti už méně. Takže jsem musela na férovku otevřít Bakaláře a podívat se na seznam předmětů. Nuže tedy...
Anglický jazyk je v zimním semestru třetího ročníku zakončen zkouškou. Jedná se totiž o předmět absolutorní (státnicový). Během semestru bylo nutné vypracovávat úkoly, které nám vyučující posílala. Pokud jsme splnili všechny úkoly, byli jsme připuštěni k testu, který se psal online, a to dost punkovým způsobem - vyučující poslala zadání, my ho měli vypracovat na papír (nemuselo se nic opisovat, stačilo, aby vyučující poznala, k jakému cvičení patří jaká odpověď) a vyfotit nebo oskenovat a poslat mailem. A pokud jsme napsali test, mohli jsme k ústní zkoušce, která se konala přes videohovor v Teamsech. Z "šachové" tabulky jsme si vybrali místo (např. já měla A2), vyučující odlepila papírek a řekla vám číslo a název otázky. Já jsem si vylosovala zuby. Polovina studijní skupiny, která šla na zkoušku ten samý den, mě nenáviděla. Dostala jsem 15 minut přípravu a 10 minut jsem pak povídala. Na přípravu jsme si mohli vypnout kameru, ale ne mikrofon. Co vám budu... Kdo chtěl, ten podváděl, ale já ne. Jednak jsem si vytáhla to nejlepší téma vůbec a jednak stejně za 5 měsíců dělám absolutorium, tak co.
Zkouška dopadla výborně. Vyučující hodnotila práci během semestru, test a zkoušku, každá část tvořila třetinu. Já jsem sice z testu měla dvojku (no moc jsem se na něj neučila, protože byl pár dnů před nejtěžší zkouškou semestru), ale protože mi jednička utekla jenom o bod a všechny ostatní dílčí části známky byly v pořádku, odešla jsem s čistým štítem.
Základy ekonomie. Popravdě nevím, co mám k tomuhle napsat. Z ekonomiky jsem maturovala a měla jsem ji čtyři roky na střední, takže to pro mě byla flákárna. Polovinu věcí jsem znala, druhou polovinu taky, jen jsem ji úspěšně zapomněla. Předmět nebyl ukončen ani zápočtem - na konci není prostě nic.
.. Původně jsme měli psát test, ale kvůli distanční výuce jsme jen dělali nějakou práci, ze které to prostě nějak vyhodnotila a uzavřela. Ani nevím, co bude napsáno v indexu - jestli jen podpis...? Tak nebo tak, celý semestr by se dal shrnout jako výpisky mých středoškolských zápisků z prvního měsíce prváku.
Klinika chorob vnitřního lékařství a pediatrie je něco, co jsem úplně nepochopila. Minulý ročník to byla pediatrie a to bylo fajn. Letos to bylo tvoření prezentací na libovolná témata ze zdravotnictví. Nic odborného, jsem mírně zklamána, na druhou stranu k zápočtu stačilo vypracovat právě ty prezentace. Ani nevím, jestli to byl jen zápočet nebo klasifikovaný zápočet. Vždy jsem články psala s klasifikačním archem vedle po levici, ale protože letos je všechno distančně, plachtu nemám (tu jsem viděla tak deset vteřin, když jsem ve škole byla odevzdat podklady k ukončení ročníku), takže ani nevím, co jsem zápočet a co se známkovalo. V hlavě mám jen zkoušky. Vzhledem k tomu, že se ke mně hodnocení ani nedostalo, tuším, že jde jen o zápočet, ale s jistotou to tvrdit nechci. Splněno bych ale mít měla.
Metodologie vědeckého výzkumu. Předmět, kde jsme měli probírat, jak psát absolventskou práci, a předmět, který se kolem distancu veskrze neuskutečnil. K zápočtu bylo pouze nutné během semestru několikrát vyučující informovat, jak na tom se psaním jsme (neptejte se). Započteno.
A nyní přichází strašák s názvem parodontologie. Ojojoj. :-D Velmi obávaný předmět. Paní doktorka ve věcech moc nemá systém, takže nám poslala tři různé seznamy otázek ke zkoušce. Učit se to všechno fakt bolelo, zvlášť když jste jako já a začali jste se učit v pondělí, přičemž zkouška se konala v pátek. Co vám budu povídat, zažila jsem pár dní neskonalého stresu. Učit jsme se toho museli mrtě, nejhorší bylo umět mikroskopii, kterou člověk musí pochopit, aby se chytal i v tom zbytku, a protože ta mikroskopie vlastně tak nějak souvisí s prenatálním vývojem plodu, tak jsme museli znát i to, o všech detailech ke všemu nemluvě, protože paní doktorka se ráda ptá velmi konkrétně. Nevíš - letíš. :-D Prostě taková klasika náročná zkouška, takovou jsme zažili asi všichni, ať už jde o tericární vzdělávání nebo nějaké hnusné závěrečné zkoušení na střední.
Zkouška byla ústně přes Teamsy. Vůbec jsme nevěděli co čekat, protože jsme s paní doktorkou zatím psali jen testy. No, neměli jsme sice přípravu, ale nakonec to probíhalo tak, že paní doktorka si na telefonu natáhla tři minuty a měli jsme mluvit na téma, které nám vybrala. Člověk tedy umět opravdu musel - většiny lidí se totiž doptávala právě na všemožné ptákoviny. Navíc jsme před samotnou zkouškou museli s webkou objeít celý pokoj, jestli nemáme taháky. Protože jsme se ale děsně báli, a z toho důvodu se děsně učili, prošli jsme nakonec všichni, ačkoliv jedna spolužačka ztropila trochu hysterickou scénu přímo před mýma ušima, neb dostala lidovku.
Já dostala jako jediná téma s krásným názvem řízená tkáňová regenerace. A to bylo něco pro mě. Vzpomínáte si na to, jak jsem chvilku dělala sestru u zubaře? Tak doktor tam řízenou tkáňovou regeneraci dělal! :-D A já to všechno znala, takže mě stopla ještě před limitem a dala mi výborně. Se jmenovitou pochvalou do Teamsů, takže to viděli všichni a já se styděla. Takže teď už to se mnou může být jenom horší. Což je super, protože se jedná o předmět absolutorní. :-D
Ještě máme cvičení, ale to se uzavřelo na základě externě vykonávané praxe.
Psychologie a komunikace je předmět zakončený zkouškou, kterou jsme ale nakonec neabsolvovali ústně. Paní doktorka se rozhodla ohodnotit nás na základě průběžně zasílané práce, dostala jsem výborně.
Preventivní zubní lékařství je poslední z řady absolutorních předmětů. Opět má část teoretickou a cvičení. Cvičení bylo opět uzavřeno na základě externě vykonávané praxe, část z nich (která měla být vykonávána ve škole v našem centru DH) ale probíhala náhradní formou (online přednášky...), ze které se psal test teoretických znalostí, ten se mi povedl na velmi dobře. Teorie se uzavírala online před Teams. Vyučující každému z nás ukázala obrázek něčích zubů, a my jsme měli říct, co vidíme a jak bychom to léčili. Dopadlo to výborně, celková známka výborně.
Základy zdravotnické legislativy a práva, uf. Státověda, prezentace, vyučující se nás snažila připravit na obhajobu absolventské práce. K zápočtu (asi? Zase nevím) jsme měli vypsat normu zákonnou a podzákonnou vztahující se k našemu oboru. Zřejmě započteno.
Odborná praxe, která má čtyři týdny. Rozdělila jsem ji na dvě pracoviště - první moje "domovské" v Hostivaři, druhé z nouze na jakémsi slavném okraji Prahy, neb "můj" doktor nejel až do Vánoc a končil o týden dřív (praxe byla do 22. prosince). Splněno.
A to je celé.
Když to tak po sobě čtu, nebylo to ani tak hrozné. Největší stres byla paro, ale když se člověk naučil, tak to dal. Obcházet se to nedalo, takže kdo se to nenaučil, ten to nedal (mám žhavé info z druháku). To největší síto jsme si holt dali v prváku, od té doby žádné zkouškové nebylo tak hrozné. :-D Mikrobiologie - epidemiologie - hygiena - imunologie, chemie - fyzika, anča, ach... :-D Už bych znova nechtěla.
Velký podíl na úspěchu mého zkouškového má Mikyn, který zvládl moje hysterické stavy, když jsem zjistila, že za týden musím umět tři různé seznamy otázek. Všechny mi vytiskl a pomohl najít společné body (i když chudák inža bobkům rozumí a dával dohromady témata, která spolu měla společného možná to, že se týkají dutiny ústní. Ale to ve finále vůbec nevadilo, protože mě aspoň rozesmál, když si myslel, že fenestrace má něco společného s defenestrací), takže tři seznamy o pětadvaceti otázkách se najednou smrskly v cca jeden a půl, tedy něco ke 40 okruhům. Upřímně řečeno, já bych po tom, co jsem mu doma předvedla za hysterák, se sebou nebyla.
Zkouškové se mi povedlo zvládnout do poloviny ledna, takže teď jen lelkuju a čekám, jestli v únoru půjdu do školy (což mi hrozí, protože když půjdou maturanti, půjdeme taky. Já nechci). Upřímně řečeno se mi zalíbilo mít distanční výuku, a jestli ještě něco půjdu studovat, tak to rozhodně nebude prezenčně. Ani mě nehne, mně se líbí mít školu jako okrajovou činnost. :-D Jako jo, uznávám, že tam občas trochu chyběl kontakt se spolužáky, na druhou stranu u nás komunikace dost funguje i přes messenger, řekla bych nadprůměrně, takže jsme si prostě poradili a šlo to i tak.
Tož to bylo mé zkouškové.
A jaký leden jste měli vy?
RE: Zkouškové 5/6 | bizarnipsanicka | 26. 01. 2021 - 16:35 |
![]() |
atraktivnistrasilka | 04. 02. 2021 - 21:42 |
RE: Zkouškové 5/6 | eithne | 26. 01. 2021 - 18:23 |
![]() |
atraktivnistrasilka | 04. 02. 2021 - 21:44 |
RE: Zkouškové 5/6 | myfantasyworld | 27. 01. 2021 - 12:35 |
![]() |
atraktivnistrasilka | 04. 02. 2021 - 21:49 |
RE: Zkouškové 5/6 | tlapka | 29. 01. 2021 - 12:14 |
![]() |
atraktivnistrasilka | 04. 02. 2021 - 21:51 |