Článek Hrůza doba tohle

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Hrůza doba tohle

15. 10. 2020 - 07:57

myfantasyworld: S tou školou, no já jsem ráda, že máme pevně daný rozvrh, tohle je u VOŠ velká výhoda, protože jedeš podle hodin a jedeme takhle i online výuku. Výhodou je i to, že nemusím nikam jezdit a chodit z práce dříve, protože se teams dají dát na telefonu, takže první hodinu vždycky zapnu při odcdhou z práce a mám to na telefonu, doma se pak přepnu na notebook.

S tou praxí je to dost na nic, ale je aspoň dobré, že lékaři se rozhodli vám tu praxi umožnit. Ono u teoretických škol je to v pohodě, ale právě přesně u těch praktickcýh je to na nic. Kde se pak takový automechanik, kadeřník, zubař, lékař může praxi naučit, když praxe jsou zakázané.

Hmm plášť, náš zubař nenosí plášť, za tu dobu, co k němu chodím jsem ho na něm neviděla ani jednou. Také se snaží nastavovat čas tak, aby se lidé moc nesetkávali v čekárně.

Já beru ta opatření, beru to, že chtěji zabránit kolapsu nemocnicím. A dodržuju je, i když z nich nejsem nadšená.
Ale odkládat operace? Sorry, ale to už je na mě moc a jakmile jsem tohle opět zaslechla, že to chtěji omezovat, naštvalo mě to. Protože ačkoliv se to zdá jako malichernost, ačkoliv se ta operace nezdá důležitá, může to ohrozit život toho konkrétního člověka. Ale jasně je to jeden člověk že, který má ten problém, jenže je to taky někoho blízký. Nemusí se mu to zhoršit, může to mít pořád stejné, ale kolik lidí už na jaře mělo odložených operací a jejich stav se zhoršil a vezmi si, že pak potřebují tu lékařskou péči na déle, než kdyby se operace podnikla včas. Prostě omezování a odkládání operací se mi nelíbí. A vážně doufám, že tolik odkládání nebude.

---
myfantasyworld.pise.cz

15. 10. 2020 - 11:28

atraktivnistrasilka: Také máme pevně daný rozvrh, jen většina vyučujících nám spíš dává domácí práci, přičemž pak se někdo nárazově rozhodne, že udělá online přednášku, a tím nárazově myslím třeba tři hodiny předem. To je takové zvláštní, a co poslouchám, je to problém jen naší školy, což mě asi ani nepřekvapuje. Je dobře, že v tom máte systém, to je půl úspěchu.

Můj zubař taky nenosí plášť, dokonce ani respirátor. Jen roušku. Mně to přijde dost nepředstavitelné. A musím říct, že v čekárně nás bylo asi pět, to jsem taky moc neocenila. Holt už jsem asi zblblá z toho, co v ordinaci musím dělat já. Nevím, jestli je to dobře a nebo zda to už nehraničí s nějakou patologií.

No, a ty operace se odkládají právě proto, že na to kapacitně nestačí. A je to chyba, to souhlasím. Je to ale právě proto, že to teď vypadá jak to vypadá, a právě proto bychom se měli všichni sakra snažit a neriskovat. Není to jen o tom, že se nakazím a někoho nakazím, ale taky o tom, že mohu nakazit někoho, kdo potom (bůh nedej) skončí v nemocnici, z čehož to pak celý kolabuje.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

15. 10. 2020 - 11:53

myfantasyworld: No my musíme být online, protože platí stále docházka, kterou musíme splnit. Švagrový ségra je na stejné škole (ale na střední) a musí mít i kamery. U nás je naštěstí naši přednášející nevyžadují.
Bráchové jsou na jiné střední a těm také vždy dají vědět, že mají být online, že budou psát test nebo jim posílají úkoly.

Tak to chápu, i se divím, že nemá respirátor. Ale teď ti vlastně ani neřeknu, co vlastně měl můj zubař, jestli respirátor nebo roušku, když jsem u něho byla. Nějak jsem nad tím nepřemýšlela.

Jojo to chápu a opatření sama dodržuju, nic proti tomu. A i chápu, proč se odkládají operace, ale bohužel to může kolikrát dost uškodit.
Problém je i s odbornými lékaři. I normálně čekáš dlouho a jak na jaře neordinovali, tak je problém se k nim dostat ještě větší.

---
myfantasyworld.pise.cz

15. 10. 2020 - 20:22

zlomenymec: Ježiš, mně ti je tak líto, že vám to tu současnou situaci tak komplikuje + že to vaše škola nezvládá moc organizačně Achjo... ale co se dá dělat, no.
Ekonomika se časem zase zvedne, lidské životy už ale nic nevrátí.

---
zlomenymec.pise.cz

21. 10. 2020 - 19:49

atraktivnistrasilka: Tak škola organizačně nezvládá skoro nic, na to jsem si taky už mohla zvyknout. Akorát to krize zvýraznila, krapet.
S tou ekonomikou to říkám taky. Jako položí to spoustu podniků a lidí, to rozhodně, ale ten život už se nikomu nevrátí...

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

15. 10. 2020 - 22:23

boudicca: Vždycky, když si v duchu stěžuji, jak mě štve, že nevím, co bude zítra, snažím se vzpomenout na vás zdravotníky. Držte se, Strašilko!

---
by-boudicca.blogspot.com

21. 10. 2020 - 19:50

atraktivnistrasilka: Díky! Ale lidi pracující v první linii to mají stokrát náročnější, já jsem ještě vysmátá.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

16. 10. 2020 - 00:38

tetka: Je to teď pro všechny těžký, ale pro Vás zdravotníky nejtěžší. Když jsem si přečetla co všechno absolvuješ, než přijmeš pacoše, tak se mi to v hrudi svírá. Jsi borka. I jak zodpovědně k tomu přistupuješ.

Stejně tak jako Tobě se mi líbilo, jak rozumně Prymula mluvil. Bylo to hustý..mít pohřeb, chci, ať na něm mluví on, haha. Ale ne, fakt...mluvil rozumně. Mám v něj důvěru.

Jednou se o tomhle bude psát v dějinách... a my jsme toho součástí a zažíváme to na vlastní kůži. Je to hustý.

---
tetka.pise.cz

21. 10. 2020 - 19:55

atraktivnistrasilka: Víš, člověk nemá moc možností. Dezinfikovalo a sterilizovalo se vždycky, jen je to teď vyhnané ještě vejš a člověku to ubírá čas, o energii nemluvím, po osmi hodinách vždy přijedu domů úplně vycuclá a vlastně nevím z čeho.
Prymula je fajn, hlavně se mi na něm líbí, že je epidemiolog. Vojtěch mi nevadil, ale momentálně jsme asi v situaci, kdy je tam potřeba někdo, kdo je vystudovaný zdravotník. Což Vojtěch nebyl, a myslím, že to bylo občas znát.
Jo, to o těch dějinách si říkám taky - přijde mi to opravdu velká krize na to, aby se na to jen tak zapomnělo... Z tohohle se budeme vyhrabávat dlouho, bohužel.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

16. 10. 2020 - 10:25

hroznetajne: Já třeba celou tu situaci v sobě zpracovanou nijak nemám, protože... Se asi bráním, aby se mě to jakkoliv osobně dotklo. Absolutně mi to zdevastovalo moje praxe, který pro mě byly jako vážně klíčové. Hroutím se z toho jen částečně, protože prostě život musí jít dál. Nekoukám na zprávy, protože nechci denně slyšet o covidu, i tak se tomu prostě nevyhnu a je jedno jestli omezuji sociální sítě, je to všude. I to jsem přijala... Rouška je mi jedno, kolikrát v ní dojdu i domů a doma si teprve za 20 minut všimnu, že jsem ji stále nesundala (jako vážně jsem tak moc mimo?). A jako zdeformovaná školstvím spíš vidím, jak je to smutné pro děti, které přichází o sociální kontakt, přichází o denní "konflikty" a učení se jejich řešení, přichází o školu, která je má naučit mnoho a která se deformuje do frontálního vyučování přes počítače a plnění pracovních sešitů, protože nic jiného se na dálku stejně dělat nedá. A jestli mě někdo bude nutit učit přes PC, jen abych si něco splnila, budu nasraná, protože mluvit na děti hodinu v kuse mě ne-ba-ví.

Takže se nehroutím, spíš je mi to všechno moc líto. A na vládě pozoruji spíš neorganizované zakazování a vyhrožování. Osobně bych si představovala více doporučení směrem k pozitivnu - HÝBEJTE SE, JEZTE ZELENINU, JEZTE OPRAVDOVÉ JÍDLO, DEJTE SI NAČAS, zastavte se, věnujte se sami sobě, buďte v opravdové přírodě... Záchvatovité šití roušek, Prymula, Vojtěch, šílený hoaxy, erouška, to všechno mi najednou přijde jako trapná komedie. V zásadě se všichni strašně snaží krizi zvládnout, ale ve výsledku mi je z toho všeho spíš smutno... Takže si držím mnoho věcí od těla. Prostě to tak je, neposeru se z toho teďka, život jde dál, božeeee . Samozřejmě je můj pohled zkreslený tím, že v mém okolí nikdo na plicní ventilaci neleží a nejspíš už to já s tátou máme "prodělané", ale víme, jak to chodí...

Hodně sil, Strašilko. Jsi pro mě zástupce té zdravotnické části a moc ti držím palce, ať tě to nějak psychicky nedeptá. Drž se .

---
hroznetajne.pise.cz

21. 10. 2020 - 20:38

atraktivnistrasilka: S těmi dětmi je to fakt, hlavně pro ty mladší je ta škola důležitá, už jen kvůli budování vztahů, primárního smyslu pro povinnost,... Plus bych asi byla nešťastná, být momentálně matkou takhle malého dítěte. Jednak myslím, že by to znatelně narušilo moji schopnost pracovat (sobecký pohled) a samozřejmě to dítě nemá ten režim a domácí výuka je minimálně na prvním stupni hrozně na houby. Pro rodiče, pro učitele. Učitele mimochodem taky lituju, protože Teamsy nemůžou nahradit ten osobní prístup k děckám, nikdy. Na dálku je příprava vyučování a i samotná výuka daleko složitější. O tom žádná.

No, malinko bych rozporovala co do těch pozitivních doporučení. Asi budu znít tvrdě, za to se omlouvám. Ale doporučení, aby se lidi hýbali, jedli zdravě a nestresovali se jsou sice krásná, ale v měřítku toho nevím, jestli bych jim dávala nějakou vysokou důležitost. Teda, je to samozřejmě důležité, ale... Vidím to tak, že v tom bordelu přikázání, co už tak máme, by se to v lepším případě ztratilo, v horším by to udělalo ještě větší bordel. Ono je momentálně důležité, aby se lidi zorientovali v současných opatřeních a fakt je dodržovali, což jsou bohužel restrikce... Jinak nám to tady padne, a ne že ne. A až potom můžou apelovat, abychom chodili běhat, cvičili Pilates, jedli salát, spali osm hodin a zapomněli na pracovní stres. Než ale lidi začnou chápat, že to, co se děje a zakazuje, je potřeba (byť nešťastně servírované, to souhlasím), musí se apel soustředit jiným směrem.
Nehledě na to, že si vybavuji, že o tom mluvili. Že je důležité nepřestat se hýbat a tak, že právě proto nedávají za povinnost nosit roušky při venkovním sportu. Ale chápu, nebylo to oficiální vyjádření, nevyšel plátek s doporučeními tohoto typu. Nicméně, myslím si, že tohle jsou věci, které člověk buď dělá dlouhodobě a racionálně to přizpůsobí situaci, a nebo to nedělá a kvůli nějakému Prymulovi ani nezačne.

Co se týká eRoušky, ta mně osobně přijde důležitá z toho titulu, že to usnadňuje práci přetíženým hygienikům, kterým jejich pozici nezávidím.

Asi se na to koukám jinak. Jednak pracuju v těch hroznejch neprodyšnejch hadrech a nemám čas se mezi pacienty ani napít, protože mám XY jiný práce navíc, kterou bych jinak v takové míře neměla. Taky žiju s babinou, který je přes 80, a jestli něco chytím, tak nemám problém jen já... A dále, jestli jednou nechci umřít hlady (což si nedělám iluze, že tu ten virus nebude příští červen, až nastoupím), musím ovládat kombinaci neprosrat se z toho a bejt mrtě opatrná. Navíc na to asi pohlížím jinak než na virovou nákazu nějakých konzistentních vlastností, naopak viry jsou velmi tvárné a vykazují jistou dynamiku, takže mám v hlavě všechny ty možný věci, co ta brebera může provést (na jednom člověku i celkově časem), a tím mi asi méně vadí všechny ty restrikce a tak. Trochu jsem v tomto otupěla...

A vůbec tenhle komentář nemyslím útočně, spíš nabízím svůj úhel pohledu, který je zas zdeformovaný něčím jiným, protože se vzhledem ke své budoucí profesi potýkám zase s trochu jinými věcmi, i když nás to zastihlo všechny. Kdybych byla chlap, myslím, že bych byla dobrej lampasák.

A díky. Ale já mám v práci ještě pohodu, opravdovou "smetanu", slízávají lidi, co jsou skutečně v první linii.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

18. 10. 2020 - 20:33

lvice: Budu se bát mladých lékařů
Jinak teda zajímavý exkurz do toho, jak současná situace zasáhla studenty.
Zvláštní, jak jeden virus mění celý svět... Nejen politiku, ale život každého z nás.

---
lvice.pise.cz

21. 10. 2020 - 20:40

atraktivnistrasilka: Že? Taková neviditelná breberka, a co všechno už stihla provést... A ještě stihne.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz