Článek O sexuálním nátlaku a jiných nešvarech

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: O sexuálním nátlaku a jiných nešvarech

25. 05. 2021 - 22:13

vyhlidka-u-vinice: Kauzu neznám. Jen se mě osobně nelíbí názor, že predátoři jsou vždy jen muži... Neříkám že přímo na znásilnění, ale na různé nátlaky a stalking jsou specialistky i některé ženy. A pokud nedostanou to co chtějí tak se prostě mstí po svém... Každá mince má dvě strany a to ještě může zůstat stát na hraně... Přeju pěkný večer.

---
vyhlidka-u-vinice.pise.cz

25. 05. 2021 - 22:36

atraktivnistrasilka: O kauzu ani tak nešlo, kauza mě donutila přemýšlet.
V článku to i píšu, pokud to byla narážka na mě. Ne všechny ženy se mohou pochlubit čistým štítem. Myslela jsem to tak, že i ženy mohou být zodpovědné za sexuální nátlak, obtěžování, znásilnění. I v tom smyslu, že si leccos vymyslí - ano, i to se děje, nikdo to nepopírá. Ale nemám ráda, když se někdo automaticky přehoupne na jednu či druhou stranu názorové barikády.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

26. 05. 2021 - 07:40

vyhlidka-u-vinice: Bylo to myšleno obecně. Většinou když se něco podobného řeší tak zazní poznámka, že to mohou dělat i ženy, 99% pokračování článku se pak ale věnuje jen mužům... Při řešení těchto záležitostí neexistuje rovnoprávnost a ženská má minimálně v očích veřejnosti vždy navrch... Nikdy jsem neviděl dokument v Síti, jen jsem zaznamenal upoutávky a hodně diskusí kolem toho. Otázku jestli všechny ty teenagerky jsou opravdu "andílky" nikdo nepoložil... Jestli to různé natáčení přes webky není také zdrojem finančních příjmů, atd...

---
vyhlidka-u-vinice.pise.cz

26. 05. 2021 - 09:43

atraktivnistrasilka: Jestli to nebude tím, že se sexuální predátorství ze strany mužů je o něco častější. A je to tak, ne že ne. Ale souhlasím s tím, že o problémech, kdy je obětí (obtěžování, znásilnění, nařčení) muž, se příliš nemluví, i když existuje i množství takových případů. Společnost se neoprostila od stereotypů, že muž je ten predátor a žena ta oběť a naopak to být nemůže. S tím souhlas, ale společnost se může maximálně tak vyjadřovat... Všechno ostatní leží na příslušných orgánech, a jen ty mají právo opravdu prošetřovat, jak to skutečně bylo. Jestli se bavíme o psychickém nátlaku, kterého dotyčné okolní společnost vystavuje, pak se zase vracíme k tomu, že klonění na jednu či druhou stranu se mi nelíbí, když u toho nikdo z nás nebyl.
Škoda ale, že jste nečetl diskuze ohledně kauzy všude možně, třeba na Twitteru. Zjistil byste, že zrovna v této kauze má mírně navrch pan bývalý poslanec, a to i přesto, že je prokázáno jeho nevhodné vyjadřování vůči ženám z minulosti. Zase - neříkám, že to automaticky znamená, že jsou zpovědi zcela pravdivé, já sama jsem k tomuto neutrální, ale velká část lidí je ochotna toto nebrat vůbec v potaz, neb si ten člověk vede reprezentativní Instagram, nebo k nim osobně byl slušný.

Co se týče V Síti... Kdybyste dokument viděl, věděl byste, že herečky měly určitá pravidla komunikace. Několikrát zdůrazňovat, že je jim 12 let, nezačínat konverzaci první, neprovokovat zbytečně, a přesto tam bylo predátorů víc než dost. Chování opravdových teenagerek samozřejmě takto vymezené není, a to už je potom z velké části věc výchovy a rodičovské kontroly. Nicméně nevidím důvod, proč bych si jako dospělá měla vypisovat s dítětem, a pokud už ano, rozhodně nic nevedu do sexuální roviny. Pokud to dělá dítě samo, okamžitě to utnu. Dospělý je ten, co má mít rozum, ať je ta holka (nebo chlapec, že?) provokativní sebevíc. Otázka věku by měla padnout vždy - to dítě zalhat může, ale to už jsou potom ta rizika, když s někým neznámým toto přes internet provádím (sexting, webky, atd.).

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

26. 05. 2021 - 12:54

vyhlidka-u-vinice: Jak je v něčem politika, tak to může mít všechno úplně jiné pozadí... V okolí byl před lety případ, kdy jistá paní oslovovala studentky učnovek a štředních, jestli si za úplatu nechtějí zaplavat v bazéně jednoho nejmenovaného penzionu... A tak tam to plavání probíhalo, a co si pánové z bohaté klienteli se slečnama domluvili navíc to se pak dělo... Bylo to i u soudu. To věkové rozpětí tam bylo asi 15 plus, nebo se to tak v mediích prezentovalo. Takže nějaké webky a sítě, to je na jednu stranu úplně směšná záležitos... Tam to provozovalo formou all inclusive.A nebyl toho, že to bylo placené tím pádem kuplířství, tak ani nebylo co soudit... 15 plus...

---
vyhlidka-u-vinice.pise.cz

26. 05. 2021 - 20:29

sayonara: Jako jo, jak je v něčem politika, může to být cokoli. Bureš je schopný týrat vlastního syna, má kompro na každého, s kým kdy přišel do styku, takže pokud by chtěl něco takového udělat, nic by mu teoreticky nebránilo. Čímž neříkám, že je to kampáň, ale jen to, že v případě politiky je na místě o trochu víc obezřetnosti.

---
sayonara.pise.cz

26. 05. 2021 - 11:05

sayonara: No jo, když ony to podporují i některé ženské, když to považují za standardní dobývání a vlastně to tak i chtějí. Slyšela jsem od několika málo dívčin, a to včetně něčeho ve smyslu: "Já mu řekla ne, a on toho ten debil nechal, přitom jsem jen chtěla, aby se víc snažil." A to se vztahuje na všechno, od tahání fotek až po sex a tyhle věci...

Nicméně oceňuji, jak se k tomu Feri postavil, minimálně navenek. Nějakou politickou kulturu by to chtělo, i ten pitomec Bureš by se měl přestat vytáčet. Protože to je ta samá věc v bledě modrém: "Já jsem se jen pohyboval v rámci platných zákonů, to si měla EU ohlídat sama, je to jejich chyba."

---
sayonara.pise.cz

26. 05. 2021 - 12:25

atraktivnistrasilka: Já souhlasím. To, co popisuješ v prvním odstavci je zcela vadný přístup, který má pak nepochybně vliv na to, jak to celé vnímá společnost. A upřímně to nechápu. Ne by vždycky mělo znamenat ne, vždycky...

Přístup Feriho oceňuji též, ať už to bylo jak chtělo.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

26. 05. 2021 - 13:32

sayonara: No celkem funkčně to shrnuje vtípek: Když dáma říká "ne", myslí možná. Když říká "možná", myslí ano. Když říká "ano", není to dáma. Čímž v žádném případě nechci omlouvat kokoty různých druhů, nicméně když v tomhle vychováváš dítě, ať už holku, nebo kluka, dá se pochopit, že má bordel v takových nuancích, jako které "ne" je doopravdy a které jen tak, aby se neřeklo, že dotyčná je lehčích mravů. Vyřešit to bude asi složitější, už jen proto, že lidi prostě rádi hrají různé hry.

---
sayonara.pise.cz

26. 05. 2021 - 13:06

damn-girl: Přiznám se, že kauzu neznám do detailu. Také ale nechci uzavírat názor, dokud se to neprošetří nebude jasno. Mohl to udělat i nemusel, ale odsoudit někoho jen při podezření? To mi přijde blbost. Líbí se mi, jak se k tomu postavil. Nemám ráda názor, že všichni muži jsou takoví - NE NEJSOU! Daleko ale víc nesnáším názor, že si za to ženská může sama, že provokovala. Když si vezmu sukni, když se činčám, chci se líbit sama sobě. Nestojím o to, aby na mě cizí muži pískali nebo mávali. Stejně jako ty si myslím, že sexuální predátor dokáže být ženská. Může se opít, schválně se potom svlíknout do spodního prádla nebo si rozepnout jeden či dva další knoflíčky u košile a nenápadně se pomalu lísat ke své mužské oběti, který o to nestojí. To same je sexuální nátlak a co si budem, nikdo mi nevymluví, že spousta ženských také takhle postupuje, jenže to nikdo neřeší nebo řeší, ale zanedbatelně. Nebo, to není úplně o sexu, ale také to kolikrát vypovídá o ženské povaze - muž nechce dítě, žena jo. Žena vysadí antikoncepci, aniž by to muž veděl a doufá, že on nakonec bude souhlasit. Chování, minimálně za mě, stejně hnusný!

---
damn-girl.pise.cz

26. 05. 2021 - 20:12

atraktivnistrasilka: Je to tak, plně souhlasím. A hodně mě zaujala ta předposlední věta s tou antikoncepcí. Člověk, pokud se chce trochu sebetrýznit, může prolézt mimi weby a má hned jasno. Vyloupávání prášků z plata a házení do záchoda, propichování kondomů... Nechci nad tím ani přemýšlet. Určitě by se to dalo považovat za formu zneužití.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

27. 05. 2021 - 10:49

damn-girl: Teď si vzpomínám! Divím se, že mi necvaklo dřív! Jak lehce lze něčeho zneužít a někoho potopit. Měli jsme v prváku na střední třídní učitelku, která nás měla i na tělocvik. Měli jsme ve škole bazén, a tak jsme v prváku na tělocvik chodili na plavání do bazénu. Klasicky nás chodila kontrolovat do šatny do převlíkárny, jestli se oblíkáme, neděláme kraviny atd. Za mě normální reakce učitele, který má za děti zodpovědnost. Spolužák, naprostý sígr, který dělal naschvály jí nemusel, protože ona se ho nebála.On ji nemusel. Jednoho krásného dne si vymyslel pohádku, že je v klučičí prevlékárně obtěžovala, měla blbý narážky a plácala je ručníkama. Potom stačilo ukecat dva svoje kámoše, kteří ji ve třídě taky nemuseli a bylo vymalováno. Okamžitě zbavena třídnictví, do roka přestala na škole i učit. A to to nebyl politik. Jen učitelka, která se nehodila třem 16 letým spratkům. Čímž nechci říct, že Feri je anděl a neudělal to. To vůbec ne, jen chci říct o reálné věci, jak to bylo, a jak ji někdo dokázal otočit.

---
damn-girl.pise.cz

27. 05. 2021 - 11:06

mow: Přesně tak, tohle jsem se snažil říct svým megadlouhým příspěvkem. A at neřešíme jen pr..teda sex, vem si třeba exekuce - je dlužník, co dluží, a věřitel, kterýmu se dluží. Dřív bylo klidně možný přijít o barák kvůli jízdě načerno v MHD. Nebo třeba spousta lidí ani nevěděla, že dluží. Vím o případu, kdy se domluvil soudce a exekutor. A teď jak to máš udělat - když uděláš zákon, který straní věřitelům, budou řvát dlužníci, jak jsou exekutoři krutí. Když budeš chránit víc chránit dlužníky před falešnýma exekucema, budou řvát věřitelé, že se nedostanou ke svým penězům, mrkni třeba tady:

t.ly/CoVT

Exekutoři jsou v podstatě soukromý subjekty a nikdo na ně nemůže. Často zabavovali věci, který ze zákona zabavovat neměli. v Německu patří exekutoři pod stát. Chci říct, že v podstatě každý zákon je zneužitelný.

---
mow.pise.cz

27. 05. 2021 - 14:28

atraktivnistrasilka: Doufám, že se to chlapcům vrátilo/vrátí. Víc k tomu asi netřeba - chudák učitelka. Opak se potom velmi špatně prokazuje a člověk si to nese klidně celou kariéru, celý život.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

27. 05. 2021 - 10:36

mow: Já samozřejmě s většinou toho, co Strašilka napsala, souhlasím. A rozhodně nejsem fanoušek Feriho a TOPky už vůbec ne, ale to načasování mi přijde trošku zvláštní. Asi to obvinění bude pravdivé, jinak by Domča neoznačil své chování jako negentlemanské, čímž v podstatě přiznává, že se nechoval úplně společensky. Jen mám pocit, aby se za chvíli neukázalo, že v tý sprše byla Pekarová-Adamová.

Taky mě zaráží, že se děvčata nejdříve svěří novinářům než policii. Před kolika lety se to stalo? Čtyřmi? Proč až nyní? Trauma? Nebo strach z toho, že proti populárnímu politikovi nemají šanci? Odstoupil rychle, což u českých politiků nebývá obvyklé, čímž u mě pouze zvyšuje podezření, že se choval jako vocas. Myslím, že mu trochu stoupla sláva do hlavy. Ale slečny taky mohly vyjít s obviněním na světlo dříve.

Ale děsí mě to. Děsí mě, jak se snadno můžete zničit někomu život. Klidně byste mě mohly obvinit ze sexuálního obtěžování a já nemám moc možností. Dám tři příklady, můžu?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Harvey_Weinstein

Tady tomu bych věřil. Věřil bych tomu, Weinstein byl nadržený prase, kterému zachutnalo zneužívat svou moc, a umím si představit, že spoustu hereček mohl vydírat přes postel ("Dám ti roli, když mi zahraješ na můj klarinet"), jen je zvláštní, že některé z nich vyjdou s obviněním až po mnoha letech. A zrovna v Americe, kde by média dotyčného predátora uvláčela k smrti. Noviny by si přece smlsly, že možná nejznámější hollyúdský producent je perverzní sexuální prase. A i tak vypadá.

Ale tohle už mi hlava nebere:

t.ly/umpS

Neříkejte mi, že se s člověkem může táhnout to, co udělal na střední škole. Myslím, že o maturitním večírku sáhl svý učitelce na zadek, když spolu tančili, a on byl trochu opilej. Kolik mu bylo? Nevím, ale je zajímavý, že si na to úča po 30 letech vzpomene. A na závěr nejsmutnější kauza:

https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%BDrsk%C3%A1_kauza

Z toho jsem byl dost v prdeli:

t.ly/vn2E

Paní logopedka prý podezření postavila na tom, že Lucinka nakreslila obrázek prasátka, a prohlásila, že to je tatínek. Názor z diskuze:

1)"Normálně už na diskuse skoro nechodím, ale tato situace mi nedá, když vidím, co za smutnou komedii se zde odehrává. Na rozdíl od většiny těch, co si zde hloupě plácají játra, mohu alespoň tlumočit názor mého příbuzného z otcovy strany, který má za sebou desítky let v ordinaci jako lékař psychiatr. Starý pán už žádné blogy psát moc psát nechce a přispívat do diskusí také ne. Úplně mu stačí, když si občas nějaké přečte a hned vidí, že jeho obor bude i nadále velmi perspektivní zaměstnání. Potenciálních adeptů na péči jeho následovníků se jen v diskusích najdou hromady.

V tomto případě se nemá asi cenu točit na tom, zda logoped či ne. Spoustě lidí to stejně splývá v jedno a daný problém mohl nepochybně řešit speciální pedagog stejně dobře jako logoped. Chyba a to zásadní se podle jeho pohledu stala až ve chvíli, kdy paní Bezděková z nějakého důvodu začala experimentovat s tím kreslením. Není to lékařská nadutost, ale názor starého pána je v tomto nekompromisní. Tyhle testy nemá co provádět nějaký pedagog nebo logoped. Ani omylem nejsou na to, aby si s jejich pomocí někdo masíroval ego. Provádět je mají odborníci s hlubokými a komplexními znalostmi, což v tomto případě znamená lékaři psychiatři a kliničtí psychologové. Tyhle metody jsou stejně tak účinné jako nebezpečné. Jejich správné vyhodnocení je nejednou zdrojem bezesných nocí pro příslušného lékaře. Nepřehlédnout důležitý signál, ale zase naopak něco nezveličit a ve snaze pomoci tak v konečném důsledku neuškodit. O tom, že dotyčná má znalosti pro vyhodnocení smyslu kreseb, lze skoro se 100% úspěšností pochybovat. Kde by je, boha jeho, asi tak vzala. Nad dedukcemi o velikém ocásku u prasátka, pokud to média skutečně převzala správně, tak starý pán pouze zoufale a nevěřícně kroutí hlavou. Nad čím ovšem žhne vzteky, je celý další postup. Opět vychází z dostupných informací, které uveřejnily tuším Novinky. Pokud se skutečně začala paní magistra pětileté dívenky napřímo ptát na velikost a stav penisu jejího otce, tak je podle jeho názoru sama zralá na důkladnou psychiatrickou prohlídku anebo rovnou na hospitalizaci. Něco takového absolutně nepřichází v úvahu. Tohle by, pokud je to pravda, mělo znamenat konec její profesní dráhy a trestní stíhání. A to už ponecháváme stranou fakt, že se tak dělo bez přítomnosti zákonného zástupce, což je také perla. Jít o proces s nějakým deviantem, tak jí bude jeho obhajoba neskonale vděčná, protože takový posudek u soudu rozcupuje a smete se stolu.

Další chybu vidí u znalkyně paní Holubcové. U ní se nanejvýš pochybným způsobem získané podezření mělo bezvýhradně potvrdit, a pokud ne, což je tento případ, tak měl být další postup veden s maximální možnou opatrností. Metodiky takového postupu jsou. U paní znalkyně se nepotvrdilo nic, ale přesto svévolně dál naplno roztočila kola úřední mašinérie za situace, kdy se reálně vše opíralo jen a pouze o prvotní podezření paní logopedky, které bylo ovšem získané způsobem, nad nímž odborníci nevěřícně kroutí hlavami. Rozjetá mašinérie následně zničila život s velkou pravděpodobností nevinnému člověku. Tu náhle se vynořivší svědkyni po 20 nebo kolika letech okomentoval starý pán ve stylu, že takových "zaručených" svědectví už zažil povícero a dost často byl motiv všelijaký, jen ne snaha o spravedlnost.

Ty současné tanečky kolem přístupu ke spisům už jen dokreslují neskutečný marasmus, který se táhne celým tímto případem. Mnoha zúčastněným je jasné, že je zaděláno na pořádný malér a tak se bude dělat vše proto, aby se co nejvíce ututlal. Co na tom, že dvě holky přišly o taťku? To je přece pro hradbou lejster se zaštiťující úřednice a znalkyně jen podružný problém.

Nezbývá než doufat, že právníci rodiny se postarají o to, aby to pro ně byl hodně velký problém."

2)"Taťka dvou malých holek se zabil sám a dobrovolně.

Nebylo to po žádném marném boji za očištění svého jména nebo po vleklých utrapach. Zabil se týden poté, co policie udělala první krok při prověřovani podezření ze sexuálního deliktu na dítěti. (Samozřejmě byl prověřovani na svobodě, nebyl z ničeho obvinen.) Buď byl vinen anebo mimořádně labilní.

Pokud podle vás "chyba systemu" spočívá v tom, že policie šetří podezření z trestné činnosti, jedinou možností je policii zrušit. Odhalování trestné činnosti je totiž její raison."

Tak já nevím, ale pokud tu holčičku nezneužíval, tak systém dotlačil nechtěnou náhodou k sebevraždě nevinného člověka. A tahle představa mě děsí. Děsí mě to, že stačí něco špatně pochopit nebo interpretovat a je průšvih na světě. A vy nemáte žádnou šanci se očistit. A i kdyby soud toho tátu očistil, tak je dost možný, že v tom městě či vesnici, kde žil, by se na něj stejně třeba dívali skrz prsty, pro ně by byl pořád deviant.

Když žena řekne ne, myslí ne. Některá hovada to ale mají problém pochopit. Na druhou stranu, doufám, že to tady nikdy nebude jako ve Švédsku, kde před sexem podepisujete, že se zásunem souhlasíte oba. Holky, já mám někdy pocit, že se svět zbláznil. Jasně, znásilňování a zneužívání se má trestat, ale už když jsem byl na základce, tak mi moje paní učitelka na zeměpis a přírodopis říkala, že třeba v USA některé ženy považují za sexuální harašení už to, že jim řeknete, že jim to sluší. A to byl rok 97-99.

Takže si myslím, že to Feri udělal. Ale dovedu si i představit, že třeba v USA může někdo obvinit někoho populárního čistě proto, aby na něm vysoudil pár milionů dolarů. Neříkám, že je to tento případ, jen pro zajímavost:

t.ly/xbTa

To by člověk musel pořád nosit zapnutou kameru a točit vše, co dělá, pak by se pravda vokázala. Ale stejně tak si umím představit, že jak Feri, tak Ronaldo si mohli myslet, že když jsou populární a bohatí, že jim projde cokoliv. Na druhou stranu, určitě existuje dost holek, který by se rády s Ronaldem vyspaly. A dobrovolně. Každopádně to, co chci říct, je, jak je snadný zničit člověka případným falešným obviněním:

t.ly/DEjD

t.ly/Xkhz

---
mow.pise.cz

27. 05. 2021 - 15:15

zlomenymec: Tak ten kluk by zasloužil přinejmenším velmi důraznou promluvu do duše za to, co ti způsobil

Já přidám svou trošku do mlýna tím, že je podle mě (když vezmeme v potaz sexuální nátlak ze strany mužů) nedostatek empatie, zlehčování a případně svalování viny. A to jak ze strany toho chlapa, tak sakra, i ze strany těch kamarádek... já nevím, proč má tolik lidí problém pochopit to, že NE znamená NE a basta. A může jít i o polopsychopatické expřítelkyně, které nechápou, že konec je konec, nebo donutí mít muže s ní dítě (vysazením té antikoncepce, jak už zaznělo) atd. atd.
Ale když v tom nemají jasno ani některé ženy... (viz Sayonara)

Do takových veřejných kauz typu Feri já vůbec nevidím, takže se k nim vůbec nevyjadřuju a vždycky jenom doufám, že to prošetření proběhne důkladně a nakonec vyjde najevo pravda - což je dost naivní postoj, vím o tom.

Ale aspoň jsem měl doteď za to, že jestli METOO kampaň vnesla do světa něco pozitivního, tak to, že už se ženy nebudou tolik bát tyhle věci hlásit hned, aby se to prošetřilo zavčasu a obešlo se to bez komentářů typu "To si vzpomněly až teď...?"

---
zlomenymec.pise.cz

27. 05. 2021 - 16:11

sayonara: Mečoune, to je asi chyba v interpretaci, já to chápu, ne je prostě ne, jenom prostě velká část společnosti to takhle má.

Možná je do jisté míry chyba v tom, že spousta lidí nechápe - že s tím vylezly po tolika letech - že ne znamená ne - že někteří lidé to tak nemají.

Já tohle chápu, ale podívej se třeba, jak je koncipovaná spousta pohádek: Šípkovou Růženku oslintává nějaký random princ, Karkulku sežere vlk, protože neuváženě slezla z cesty... A do toho takový ten podtext výchovy dětí, že slušná holka by neměla kývnout na sex rovnou a že kluk, co trochu nedobývá, není vlastně ten rytíř, o kterého dámy stojí. A myslím, že dokud bude spousta tvrzení začínat slovy "nechápu, že", tak se to asi nějak funkčně řešit nedá.

Čímž samozřejmě neříkám, že já chápu úplně všechno, třeba nechápu, jak je možné, že někdo místo studia zadarmo (bude článek o Kostarice, kde bude další kontext) jde raději pracovat na pole, nechápu, jak někdo může dobrovolně zůstávat v Ústí nad Labem, v Mostě a Chomutově...

A to je další věc - když bydlíš v tak hnusném prostředí jako Severozápadní Čechy, něco se do tebe s dost velkou pravděpodobností dostane, protože tenhle region je prostě diagnóza.

---
sayonara.pise.cz

27. 05. 2021 - 18:12

zlomenymec: Néé, já to nemyslel tak, že to nechápeš ty, ale ta tvoje kamarádka, o které píšeš ve svém komentáři (já mu řekla ne a on toho nechal, blbec jeden...)
Měl jsem se vyjádřit přesněji

---
zlomenymec.pise.cz

28. 05. 2021 - 09:22

sayonara: V pohodě, ne každý může být matfyzák.

---
sayonara.pise.cz

28. 05. 2021 - 10:41

boudicca: Strašilko, teď to prosím není mířeno jako kritika tvého článku, jen jsem se zamyslela:

Poslední dny často přemýšlím, jak se cítí ženy, co si podobné obtěžování zažily a "včas" nenahlásily. Když se to na ně valí ze zpráv, ze sociálních sítí, odevšad, když každé otevření počítače obnažuje bolavá místa, ke kterým se má každý potřebu vyjádřit. Vzpomněl si na ně vůbec někdo, než vyřkl svůj názor, jak se oběti mají či nemají chovat a do jaké míry jsou samy vinny? Protože těch žen není sto nebo tisíc, ale jen v Česku je to dle odhadů každá desátá z nás.

28. 05. 2021 - 17:09

atraktivnistrasilka: Odepíšu trošku dřív než zbytku.

Boudicco, co píšeš, je pravda, do jisté míry (alespoň jak to vnímám já). Klidně to obraťme částečně i na mě, taky jsem se vyjádřila, ale vůbec to neberu jako žádný útok nebo tak.
Ono je to téma, které momentálně hýbe klimatem společnosti. Já osobně ani nesleduju ten shitstorm na sociálních sítích, shitstorm si hledá mě, takže si umím představit, jak to může působit na ty, co si prošli určitými věcmi.
Na druhou stranu, a teď budu mluvit obecně, nelze zcela vyloučit témata, která by pro někoho mohla být bolestivá, pak zvlášť, když se něco děje. Co si myslím já, jde tu o obsah a formu, ale nelze to. Ale to už je o úhlu pohledu, povaze, názorech, pocitech... Co je jednomu buřt, jiného může nebývale štvát a dalšího to poraní, v potaz by se to brát mělo. Tady vidím problém v tom, že se to valí najednou.
Díky za ten úhel pohledu.

---
atraktivnistrasilka.pise.cz

28. 05. 2021 - 11:18

mow: Tak já jsem si teď přečetl článek na tom A2larmu a Feri je teda pěkný hovado. Na druhou stranu mi přišly naivní i ty holky, jako na večírcích se tyhle věci dějou. Ne, neměl si vynucovat sex násilím, ale když ta Petra, ač opilá, s ním šla sama na pokoj? Já tomu moc nerozumím - co vlastně na tom Ferim viděly? Píšou, že byl zábavnej, měl charisma, přece nelze popřít, že se na večírcích souloží. NE je NE. Ale až teď chápu, jak to Sayonara myslela. V každým větším studijním kolektivu máte nějakýho Stifflera. A já se trochu divím těm holkám, proč mu hned, když jim jeho chování přišlo nevhodný, nevlepily pořádnou facku. Hlavně bych s tímhle exotem nezůstával nikdy o samotě.

Odebírám příspěvky Martina Vaculíka, zástupce šéfredaktora časopisu Svět, který je trochu autista možná, včera tam měl dva peprné příspěvky ke kauze Feri, dnes je smazal. Úplně s ním nesouhlasím, ale pobavilo mě, když napsal, že od nynějška bude lepší, když se budou bavit holky na večírcích jen s holkama, protože s klukama je to ústa. Zároveň ale argumentuje tím, že na vesnici, při různých zábavách, tancovačkách se taky děly různý věci. A já fakt nejsem příznivcem toho, že se má dělat něco přes odpor druhých. Ale co když ta ženská celou dobu vysílá signály smíšené, ten chlap si to vykládá jinak?

t.ly/ScSo

Dobře, že Feri tehdy dostal na Moravě přes držku, protože vynucovat si sex násilím je špatný a odsuzuju to. Ale asi by se mi nelíbilo, kdybych byl před lety na nějakým vysokoškolským mejdanu, kde bych sáhl slečně na zadek, a ona by to na mě po X letech vytáhla. Třísekundový sáhnutí na zadek na vejšce by mi mohlo zničit život. A já nepochybují o tom, že život na kolejích může být občas docela sexuální masomlejn.

Kdyby někdo chtěl, článek je tady, ale je to dlouhý:

t.ly/AA3q

---
mow.pise.cz

29. 05. 2021 - 08:17

eithne: Dobré téma. Já nesleduju shitstorm, který se děje kolem Feriho, ale moc si užívám, že se konečně mluví o sexuálním násilí obecně. Najednou má v médiích hodně velký prostor Lucie Hrdá (doporučuju například v DVTV) a Beztrestu, odkud bych chtěla vypíchnout pár čísel:

Ročně je v ČR spácháno až 12 000 znásilnění.
5 % z 12 000 spáchaných znásilnění je oznámeno.
Každé druhé ohlášené znásilnění je v ČR potrestáno podmíněným trestem.
Tři čtvrtiny pachatelů trestného činu týrání osoby žijící ve společném obydlí odchází od soudu s podmíněným trestem.
Dvě z pěti osob v dětství čelily fyzickému, psychickému nebo sexuálnímu násilí, přičemž původci násilí byli ve většině případů vrstevníci nebo rodiče.
22 % žen po 15. roce věku zažilo fyzické a/nebo sexuální násilí ze strany partnera.

Je to hrozný. A na stránkách Beztrestu jsou uveřejněné některé rozsudky, ze kterých mi je absolutně na blití, protože soudci se prostě nevzdělávají v téhle tématice a netuší, co takováhle věc s obětí udělá. A pak se divte, že to oběti nenahlašují.

---
eithne.pise.cz

08. 06. 2021 - 12:53

tlapka: Diskuse tady je docela rozsáhlá, a přitom se pořád jen otíráme o pouhou část celé této problematiky. Nabízí se taková řada pohledů z různých stran... je dobře, že se k tomuto tématu stočila pozornost, byť mnohé hlasy propásly svou příležitost mlčet. Nebo se nad nejprve zamyslet.
Učila jsem pouhé dva roky, než za mnou přišla nešťastná studentka, kterou jsem měla od příštího roku učit, a svěřila se mi, že mívá občas silné výkyvy ve výkonu, může dostat panickou ataku a zejména rozbor některých literárních děl pro ni mže být velmi stresující, protože má velmi traumatickou zkušenost. Často si na ni teď vzpomenu a říkám si, jak se asi cítí. Jestli ji otevření tématu povzbudí, dodá odvahy, nebo ji některé názory ještě více dorazí. A takových tady je, aniž bychom to věděli...
Myslím, že jsme zatím v bludném kruhu. Zneužité ženy se bojí něco nahlásit, když vidí, jaká kritika se snáší i na oběti. A lidi zase kritizují oběti, že takové věci nenahlásí. Jasně, v některých případech se nechovají úplně "logicky". Ale myslím, že posuzovat logiku chování oběti z vlastního klídku a bezpečí je mimo. Ono, kdyby se lidi chovali logicky, tak by mělo stačit pochopit to "ne", že? Jenže lidi se neřídí ani logikou, ani ohleduplností. A teď, jak z toho ven...

---
tlapka.pise.cz

24. 11. 2022 - 09:35

lvice: "...za tři hodiny jsem neznásilněná odjela do Prahy"
No co já zažila. Ruka na stehně, na koleni, na zádech na první schůzce. A že sex je zdravej a dobrej proti stresu. Že mi to kouká z očí. Že když někdo vypadá sexy, musí mít rád sex (mít rád = chtít ho hned). To, že existují i muži slušní a ohleduplní, že nejsou všichni prasata, to vím jen z doslechu. Jo a můj bývalý manžel byl normální - čest jeho památce.

---
lvice.pise.cz